fredag 1 april 2011

apport

Apport är vad jag och Elton tränat på idag. Börjar man med lätta övningar så förstår han sen att han ska hämta apporten när jag kastat iväg den, men jag kan inte börja med att kasta den bara. Då förstår han inte.. Min hund är inte allt för klok alltid.

Försökte få till lite ingångar också, dom går sådär, börjar kasst, blir bättre för att sen vara kassa igen nästa gång jag tränar. Blää, jag hatar ingångar..

Att gå fot verkar han fatta när vi går rakt fram, däremot att det är en position har han inte ens funderat på tror jag.
Att ligga på blöt mark är äckligt, så det känner jag bara att jag nog struntar i just nu.

Vi måste öva mer på kontakten.Sen måste vi såklart kunna sakerna även när det finns störningar i närheten, det är vi riktigt dåliga på att träna på. Fast det är en bit bort också på de allra flesta momenten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

reklam raderas!