lördag 28 juni 2014

midnattsolsutställningen gällivare

Arrangerande klubb: SKK
Plats: Gällivare
Domare: Lepasaar Siret
Klass: Öppenklass

Kritik: 2 years, elegant, correct bones. Well shaped skull. 

Could have a slightly longer neck. slightly arched topline in loin. 
Correct ribcage, nicely angulated in front, could have better in the rear. 
Moves with enough long steps in front, a bit closed behind. correct coatstructure

Pris: excellent
KK: 2



Efter att enligt Trolla (och mig själv) vaknat okristligt tidigt, gav oss iväg mot Gällivare. Där var det stressigt som vanligt före utställningar. Saker skulle fixas, man ska hålla koll på när man ska in, man ska få allt på plats och annat som hör till. Dessutom vägrade mitt blodsocker gå upp till normala nivåer, vilket såklart lär ha påverkat fröken. När jag väl kom mig för att köpa något som faktiskt bestod av enbart SOCKER och vi gick till kafeterian, så hoppar en stor hund fram och skrämmer Trolla. Tror visserligen inte den andra hunden ville något annat än kanske hälsa, men det spelar inte så stor roll, Trolla blev rädd och hoppade rakt in i mitt ben, jag tappar såklart balansen eftersom jag var mitt i ett steg. Resultatet blev att jag trampade på Trolla, bara pälsen dock, men det kan skärra ett litet fjärilshjärta alldeles tillräckligt! 
Hon var låg redan innan den här händelsen, och det här gjorde hennes humör verkligen inte gott. Velade lite för mig själv om det var värt att ställa henne? Tänk om hon inte skulle sköta sig? Meeen hon kändes med, men ändå inte så jag körde på. Jag var juh ändå där, och hade betalat en massa för att ställa henne och för att vara där. Hon var hyfsat låg i ringen också, stod dåligt och ville inte alls sätta upp svansen. Hon sprang inte sådär piggt som hon brukar utan höll igen även där. 
Skötte sig utmärkt på bordet dock. Domaren var snäll och försiktig (tack och lov) Tror lite att det var det som gjorde att det funkade. Inga problem alls att visa tänder eller nåt. 

Tyvärr så räckte hennes utseende inte längre än till ett excellent idag. Domaren sa dock att det var just idag, inget jag behöver oroa mig för. "Nothing criminal, just today".

Slutade som tvåa i konkurrensen vilket jag fullt förstår. 
Trolla är som vanligt en stjärna, hon sköter sig bra även om hennes matte inte hjälper henne på traven som hon borde... 

Nu siktar vi istället på sdhk's utställning nästa helg =) 


När man har sådana här dagar, eller när det bara går dåligt är det alltid bra att shoppa lite... 
Idag blev det ett kyltäcke åt damen, kunde inte motstå när det fanns hurtta-täcken för 150 kr. En kompis sa en gång förut att jag borde vara sponsrad av dem.. och jag håller fullständigt med! =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

reklam raderas!