söndag 24 augusti 2014

utställning ökx

Arrangerande klubb: Norra norrbottens kennelklubb
Plats: Överkalix Idrottsplats
Domare: Olga Sinko Kupriyanova, Slovenien
Klass: Öppenklass

Kritik: Good size, Exc fem head.

Nice ears. Nice neck and topline
Exc fem body. Exc movements

Pris: excellent, ck, r-cert
KK: 2

Btkl: 2


Trolla var trött. Åka hemifrån men inte ställas förrän sent är inte hennes grej.. Just nu känns det iof som att inget är hennes grej alls. Trött och slö och grinig kändes hon. Matte var ofokuserad, dessutom. Vet itne hur många gånger domaren frågade mig hur gammal hunden var, innan hon petade i mig, och frågade ytterligare en gång - först då fattade jag att hon pratade med mig och inte med hunden. Efter att Trolla visat sig, räknade jag med ett VG som bäst. Dessutom var det andra så snygga tikar där. Blev väldigt förvånad när vi först fick vårat exc, när vi dessutom tävlade om bästa tik och fick ställa oss som nummer två, var jag väldigt förvånad kan jag lova. 
Visserligen kan jag väl tycka att r-cert inte är något att skryta med, vem siktar på att bli bäst bland förlorarna liksom, men jag är glad ändå =) 

Domaren var trevlig och snäll, även när jag var seg och förvirrad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

reklam raderas!