torsdag 3 mars 2011

hunden och lagen! grupparbete

Har fått i uppgift att hålla en timmes lektion om hunden och lagen i skolan. Jag och fyra till. Många var glada att de slapp vara med i lag-gruppen, men jag är riktigt glad över att jag faktiskt hamnade i den kan säga!

Nu är frågan bara hur fasiken jag ska lyckas välja ut de viktigaste lagarna som finns på jordbruksverkets sida (min uppgift blev att kolla den sidan, de andra har tagit sig an andra sidor). Jag är ju lite så att jag tycker alla lagar är viktiga, sen att vissa är lite underliga, och att vissa lagar inte är riktigt lagar, kan vara lite sjukt enligt mig. Men det kvittar, det är inte jag som skrivit dem, så jag behöver inte försvara dem på så sätt.


Vilka lagar tycker ni är viktiga att man som hundägare känner till?

2 kommentarer:

  1. De är "rekommendationer..."

    SvaraRadera
  2. ja, men precis... det är det som är så underligt.. det är rekommendationer, men man kan bli anmäld om man inte följer dom typ...

    SvaraRadera

reklam raderas!