lördag 19 mars 2011

lydnad

Tror ni inte min hund går skitbra nu efter att vi examinerat koppelgående- delen i allmänlydnadspasset...
Dessutom träffade vi på två hundar, som han inte brydde sig om.

Sen stannade vi ute på gården och körde lite lydnad... Försökte få in fot-positionen. Efter tillräckligt mycket godis, så verkar han iaf hålla sig vid rätt ställe. Sen om det har med godiset att göra eller om han faktiskt förstått nåt låter jag vara osagt :p
Vi träffade förresten på ytterligare en hund medan vi tränade, Elton blev lite gnällig, men han satt snällt kvar och bara tittade.

Själv tycker han att han är värd maten sin redan nu, så ni förstår att det var en mega-ansträngning för honom att va sådär snäll! :p

2 kommentarer:

  1. Du har inte lite prestations ångest efter att du var med och såg holländarn eller?? :-P

    Fan... jag har det iaf.
    Pallrar mig knappt ut eftersom jag vet att inget funkar :-P

    Dock har Stella vart lös hela tiden på de promenader vi tatt idag, men mest för att jag inte orkar ha olika längd på kopplena och trassla och ha mig.
    Vill få in att hon söker min kontakt vid hundmöten och inte går och stirrar på dem så mycket så hon snavar- men men.
    Träning träning träning. Och det går ju knappast att träna när jag har alla 3 med mig...

    Lycka till med Elton träningen.
    Om du vill ha tips på hur du kan få in lite position så kan jag försöka hjälpa dig, dock funkade det inte på Stella, men på Texas.

    SvaraRadera
  2. haha LITE prestationsångest?? det menar du inte :p
    fick väl delvis lite inspiration också, så på så sätt var det ju bra =) tips är alltid bra! så har du något som kan tänkas funka på pricken så tar jag gärna emot det =)
    jo det där med kontakt vid hundmöten är nog rätt klokt, vi ligger fortfarande på den nivån att jag belönar uteblivna utfall :p kontakten kommer nog snart

    SvaraRadera

reklam raderas!