tisdag 18 januari 2011

Allmänlydnad

Idag har jag en rätt så trött hund.
Morgonen började med en timme allmänlydnad, vi skulle starta med inkallningen. Mitt största problem där var att Elton inte lämnade min sida sen han insåg att jag hade godis! Nåja vi joxade på lite iaf, lektionen tog slut och Elton fick vila. Jag passade på att kolla när en annan hund fick träna på markeringarna till prep-söket, nu vet jag lite mer hur jag ska lägga upp Eltons markeringar!
Sedan blev det en timme till med allmänlydnad, den här gången var det stopp-kommando vi arbetade med. Det gick bra, Elton var himla duktig faktiskt =)
Övade lite mer nu på väg hem från bussen och han gick så himla bra! Men nu har han redan däckat...


Btw, så vill jag bara säga att jag gillar snälla busschaufförer också =) Tyvärr lär väl den jag syftar på aldrig läsa det här, men gör han det hoppas jag han tar åt sig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

reklam raderas!