måndag 31 januari 2011

piplarsson?

Ibland gör min hund mej tokig.
Som när jag ska sova tex. För att va ärlig hade det inte gjort mej något om han hade sovit i sängen med mej varenda natt, men jag vet att när vi kommer hem till husse så kommer han inte få det, därför är jag försiktig med det även när vi är i Umeå. Men nu efter jullovet har han fått för sej att hans plats är i sängen (och fråga mej inte varför, han har inte hållit på så här innan lovet, och han har inte fått vara i sängen så mycket att han har anledning att tro att han får komma dit)

Det har nu gått så långt iaf, att jag fått slänga ut honom från sovrummet för att överhuvudtaget kunna sova några timmar varje natt. Eftersom jag för övrigt har problem att sova hela nätter, även när jag är ostörd, så är den lilla sömn jag får väldigt viktig för mej.

Nu har jag istället en hund som går och gnäller och är uppenbart otrygg i att sova i något annat rum på nätterna. På dagarna lägger han sej utan problem i vardagsrummet där hans bädd står. Men på nätterna står han bakom dörren x antal gånger och gnäller och piper och vill in. Släpper jag in honom och låter han sova i bädden i sovrummet blir han ännu gnälligare.

Min första fundering var om det var raketerna som sköts i Luleå som skrämt honom från att sova själv, men då borde han ju vara mer rädd när vi är i Luleå. Där är han hur lugn som helst, det börjar när vi kommer hit igen.
Det har börjat påverka mej väldigt mycket nu, jag är ständigt trött, vilket gör att jag inte orkar lösa mina och Eltons konflikter alls, och jag blir betydligt mer stressad än vad som är nödvändigt i typ alla situationer.


Suck.. Nåja.. Ska försöka lösa det här på nåt sätt... Om inte annat får jag väl liksom sova med öronproppar eller nåt (symptombehandling - javisst, men det kanske leder till att jag sen orkar ta tag i problemet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

reklam raderas!