måndag 10 januari 2011

klippa klor?

Elton är inget stort fan av att klippa sina klor. Ska jag lyssna på hans gamla matte så hatar han det.
Det jag upplever med honom är att han gillar det inte, men han går med på det. Han kommer själv och lägger sig när man ber honom, men han kan inte helt ligga och slappna av.

Själv är jag en sådan som hellre klipper lite för lite än lite för mycket på en hund som Elton (iof klipper jag hellre för lite än för mycket vilken hund det än handlar om). Därför har jag fått rådet om att istället slipa ner klorna med en fotfil. Det funkar hyfsat bra för oss, men jag tycker fotfilar tar så lite, och det är väldigt liten yta på dom man kan använda..
Kom på iden att göra en egen fil. Köpte ett sandpapper (120) för typ en tia, och hittade en gammal tandborste hemma (nej, inte gammal som i använd, utan en som bara låg och skräpade) en sån med platt skaft.. Köpte också lite dubbelhäftande tejp, och tejpade helt enkelt fast sandpappret på tandborstens skaft =) Man får juh såklart byta ut sandpappret när det blir utslitet, men så långt har jag inte hunnit på min fil än, så det kan jag inte säga nåt om hur det går :p

Sandpappret tar betydligt mer än vad en vanlig fotfil gör, men är inte så grovt att klon går sönder (inte Eltons klor iaf, tycker man det är för grovt får man helt enkelt ta ett finare papper)

1 kommentar:

reklam raderas!