onsdag 19 januari 2011

yrke med hund?

Hade kvartsamtal idag med min lärare, hon ställde mej frågan om jag hade funderat på något yrke som innefattar hundar..
Svarade på frågan att jag nog inte funderat så mycket över det alls. Fast dyker det upp nåt som verkar intressant, så varför inte?

Ska jag vara ärlig har jag inte ens någon större koll på vilka yrken det finns! Jag känner ju såklart till de uppenbara som hunddagis och hundrastare... Även hundförare för både polis och försvar känner jag till, även om jag inte är helt insatt i hur dom jobbar.
Men utöver det känner jag inte till så jättemycket faktiskt. Man kan ju såklart starta eget företag och ha hundcafe, hundsalong, draghundar, och såklart som instruktör... Fast som instruktör tror jag inte man kan leva. Man måste nog ha på tok för mycket kurser för att det ska gå runt, däremot att ha nåt sånt som en liten bisyssla är ju inte helt omöjligt. Fast då är det det där med att göra sig "känd".. Det är nog knappast något man blir de första åren man håller på.

Nej, att arbeta heltid med hundar är en dröm. Men mer känns det inte som det kommer bli... Och blir det mer än så, så tar jag det den dagen! =)


Vad känner ni till för hundyrken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

reklam raderas!