onsdag 2 februari 2011

projektet..

Tänkte bjuda lite på mitt projektarbete idag =)
Har hunnit en bra bit på det praktiska, och det teoretiska är nog så tråkigt ändå att ingen vill läsa det :p

Jag har alltså börjat montera ihop halsbandet lite. Flätan är gjord, skinnet formklippt som jag vill ha det, halsbandet sytt ihop i lagom längd, har dessutom försökt placera ut flätan på mitten av skinnremsan som sen ska bli själva halsbandet =) nålarna är till för att försöka hjälpa mig att få det på mitten.


Att välja skinn är inte det lättaste. Det bör ju såklart vara mjukt och smidigt, 
samtidigt som det måste räcka på längden.

 Efter en hel del pillande med trådar, fick jag tillslut ihop en fläta =) 

 För att kunna lägga flätan så mitt på som möjligt, har jag märkt ut med lite nålar, 
ju mindre område man har att lägga mot ju lättare är det att få det rakt.
(och ja, jag har alltså även färgat skinnet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

reklam raderas!