lördag 5 februari 2011

projekt: tennhalsband åt hund - klart!

Idag valde jag att sy ihop halsbandet. Tänkte som så att eftersom jag redan har tennflätan där, och den inte går att ta bort igen (utan att förstöra den såklart) så kan jag lika gärna sy ihop halsbandet. Finns det något att behandla med, så kan jag lika gärna göra det som halsbandet ser ut nu när det är klart.
I överlag blev jag nöjd med utförandet, det finns en del smågrejer som hade kunnat bli bättre, och det tänker jag ta upp med min handledare vad jag gjort för fel. Stygnen blev väl inte helt jämna, men det är en sån grej som jag inte tycker är jätteviktigt heller, huvudsaken är att det inte ser förjävligt ut (fast nu är det juh på baksidan, så då syns dom ju aldrig när halsbandet används), och att det funkar i vardagen, och det gör det.

 Under tiden jag sydde ihop det 


Såhär blev det
Min hund tyckte nog han såg ut som en straff-fånge... 


Jag vet vad jag gjort för misstag på detta, så jag vet vad jag måste förbättra på nästa halsband för jag är rätt säker på att jag kommer göra fler. Om inte annat till nästa hund =)
Sen tycker jag nog det var på gränsen till för smalt för Elton så kanske måste ge mig på ett bredare, vilket tydligen ska vara betydligt svårare!
Kanske får försöka omplacera det här halsbandet, och göra ett nytt :p Eller så behåller jag det helt enkelt och gör ett nytt... Måste räkna lite på vad det kostat och så, fundera om det är värt att försöka sälja och om det kan tänkas finnas någon som är beredd att betala för det isåfall (materialet är inte helt jättebilligt)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

reklam raderas!