fredag 4 februari 2011

prepsök - uppföljning

Kom precis på att det är länge jag uppdaterat om hur vårat prep-sök går.
Elton är duktig på att söka, han är inte så systematisk än, och inte heller så uthållig. Man får pusha på han en hel del, men han söker. Än så länge har han hittat preparatet, även om jag fått förenkla någon gång.
Markeringen är det jag känner att inte sitter än. Men jag tror det börjar komma det också. Jag måste påminna honom lite, men han försöker inte alls längre stirra  ut mig när han sitter för att få sitt godis. Så på det sättet har det gått framåt.
Om ca 10 dagar ska vi vara klara med uppgiften, och det finns hopp om att vi klarar det! Det vi behöver öva mer på är nu alltså markeringen.
Något vi knappt övat på alls är urval, där han ska välja ut rätt lukt från två felaktiga. Det ska jag försöka få in lite mer när han kan markera ordentligt (om jag hinner, det är fö inget jag anser att vi har stora problem med heller)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

reklam raderas!