fredag 25 februari 2011

dragträning

Mina ben typ skriker av smärta! Fast jag är glad! Min hund börjar förstå vad som gäller när man tar på selen, han har förstått att det inte är farligt att dra saker! Och det är inte hemskt att gå före matte när man har selen på sig!
Var ute i några minuter nyss, han drog lite både på väg bort och på väg hem =)

Nu blir det till att packa våra saker för att sen åka hemåt mot Luleå/Kalix eller vart vi nu skulle egentligen.

Sen kan man ju fråga sig varför jag väljer att träna min hund på att dra samtidigt som jag tränar han att gå fint, men det är så enkelt att min hund behöver något fysiskt också. De promenader jag kan erbjuda honom för tillfället är inte ens värda att kalla promenader. Får  han då dra lite så blir det iaf liiite mer ansträngande, förhoppningen är att han ska kunna dra mej på skidor, och att mina ben ska klara det bättre än de så kallade promenaderna.

Sen ska han också kunna skilja på halsband = gå fint, sele = dra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

reklam raderas!