lördag 12 februari 2011

övning...

Var precis ute och testade lite allmänlydnad med Elton. Körde ett lååååångt sitt stanna kvar. Dessutom tänkte jag att vi skulle få lite lagom med störning där vi var i en korsning vid vägen... Det var folk som gick typ en meter  ifrån han, det var folk som stannade och pratade med mej, folk som gick förbi med kvistar i händerna. För att inte tala om de bilar som passerade! Och Elton bara satt där i sina två minuter... Efter det började han skruva sej lite så jag fick påminna honom om vad han skulle göra. Tror mest det var att började bli kall faktiskt, mer än att han glömde av sig.

Stanna övade lite sparsamt bara. Och hade relativt många bra resultat! Så det kanske är så jag ska göra, arbeta med få övningar, och istället köra lite oftare. Om jag tränar lite på varje rastningsrunda typ, och bara två -tre stannakommandon.. Gå fint glömde jag helt bort faktiskt, och "Hit!" är han en stjärna på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

reklam raderas!