tisdag 8 februari 2011

Lillebror eller lillasyster

Jag försöker ge Elton en liten bror eller syster nu..
Många skulle nog tycka att jag är  lite konstig som inte vet exakt vilken ras jag vill ha, men så är det, jag kan bara inte bestämma mig!
Så det blir mer att jag kollar runt, hittar något, och undersöker saken, kan rasen vara något för mig alls? Hur ser det ut med de kraven jag har på min hund, kan den passa? Är hunden i fråga från hälsoundersökta föräldrar?
Kan jag ge hunden det den behöver när den blir vuxen?
Med tanke på mina nuvarande problem är det jättesvårt att svara på, för jag vet inte ens vad det är för problem jag har helt säkert ännu. Även om jag tror mig  vara rätt säker på diagnos, behandling och prognos... Det kan faktiskt vara något helt annat. I värsta fall är det något som gör att jag inom nåt år inte alls kan använda benen... (Det tror jag absolut inte, men som sagt, jag vet inte, så risken finns) Möjligheten finns också att det bara är något litet som gör att jag behöver gå till en sjukgymnast tre gånger och sen är allt bra (tänk vad enkelt det vore! fast då kommer jag bli förbannad, då har jag gått runt och haft ont i två år helt utan anledning!)

Egentligen borde jag kanske vänta med att skaffa valp tills jag iaf vet vad som väntar, det är juh inte så jättelång tid dit. Men jag är juh som jag är, så jag vill ha en valp NU, helst igår.

Pratade med en vänom det här nyss och kom fram till fram till att det finns för många hundar! Eller för många raser.. Det borde finnas typ tre raser, varav två är sådana jag inte vill ha... Tänk vad enkelt det vore.
Nu finns det en massa raser jag skulle kunna fundera över iaf. Det jag håller fast vid är att jag vill inte ha en utpräglad jakthund som tex jämte eller gråhund. Eller stövare för den delen. En sån ska få jaga så är det bara. Av någon anledning ser jag inte på fågelhundar på samma sätt. Det känns inte som att dom är lika "jaktiga" av nån anledning. Fråga mej inte varför.

Sen har jag funderat lite.. Lever jag upp till bilden av en ägare av de hundar jag funderat på? Skulle någon kolla snett för att jag har skaffat en "sån" hund..? Sånt lär jag aldrig få veta, men ändå stör det mig. Helt sjukt. Hur ofta har jag förut brytt mig om vad folk tänkt om mig eller inte?

Ska jag vara rälig... När jag fick höra att det var en till med dalmatiner som skulle gå samma utbildning som mej, var min första tanke: "Men guu vad kul!" min andra var: "Men usch, då kommer folk börja jämföra oss, och jag som inte tävlar eller nåt, jag som knappt vet nåt alls om tävling" Jag visste då att den tjejen tävlat sin tik, och att det gått väldigt bra på utställningar dessutom...

Jag har fått en väldig massa hjärnspöken sista tiden., så snart vet jag inte vad jag ska göra av alla... När blir hjärnan full? Och svämmar den över då och vart far spökena då?

Iaf, tillbaka till ämnet.. Jag vet inte alls vad Elton vill ha för bror eller syster. Men jag vet att jag vill att den det blir ska ha bra förutsättningar för livet. Och jag kan för mitt liv inte förstå varför man avlar på skit, om det inte är för att tjäna pengar på det (ingen som kallar sig seriös, säger ju att dom avlar pga pengar,vad jag tror om det tänker jag inte ens nämna här)

Kan inte någon bara ge mej en perfekt valp av en perfekt ras för mej!!

2 kommentarer:

  1. SCHÄFER vill Elton ha som syskon.. Han mailade det till mig nu under kvällen.

    SvaraRadera
  2. den fan! jag visste att jag inte kunde lämna datorn på när jag duschade :P

    SvaraRadera

reklam raderas!